30 Aralık 2013 Pazartesi

Elbise şekilli takı panosu

Uzun zamandır aklımda kolyelerimi düzenli tutmak için bişeyler yapmak vardı. Malum bu aralar yeni kolyeler yapıyorum bide aldıklarım eklenince artık koyacak yer bulamamaya başladım. Sonunda ne yapmak istediğime kadar verdim ve gerekli malzemeleri bulup hemen işe koyuldum. Aslında başlarda sadece köpüğü güzel bi kumaşla kaplayıp kullanmayı düşünmüştüm ama sonradan elbise şeklinde kesmeye karar verdim. 

Neyse gelelim fotoğraflarla nasıl yaptığıma. Elimde ki iki parça dikdörtgen köpüğe göre bir model belirledim. Köpüklerden birini dikey birini de balık model elbisenin alt kısmına gelicek şekilde yatay kullandım.Aklımdaki modeli önce kağıda sonrada köpüğe çizdim.

takı organizeri

 takı organizeri

Yamuk kesmemek için de mezure ile santimlemeye dikkat ettim. Daha sonra iki parçayı da maket bıçağı ile çizdiğim yerlerden kestim ve silikon tabancasıyla yapıştırdım. İyice sağlam olsun diye de arkasına karton yapıştırdım.

takı organizeri

Silikon kuruyunca da pembe renkli şifon kumaşla köpüğü kapladım. Ama söylemeliyim ki bu kısım düşündüğüm kadar kolay olmadı. Kıvrımlı kesimleri hep toplandı. Bende bazı yerlerini kesmek zorunda kaldım ve kumaşı toplu iğnelerle köpüğe sabitledim.

takı organizeri

takı organizeri

 Sonuç beklediğimden de güzel oldu. 

takı organizeri

Ve takı panom odamdaki yerini aldı :)

takı organizeri

Sizce nasıl olmuş yorumlarınızı bekliyorum :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder